I just learned that Mark Reale has lost his fight and passed away. We did RIOT in 2006 at Keep It True Festival and he was a very nice and even shy guy. They played a great show with all the classics and were fronted by Mike Tirelli, who has also been fighting a bad disease. After Guy Sperenza and Rhett Forrester this is another tragic death in the history of Riot and I really cannot imagine the band without Mark..he IS Riot......The whole Keep It True family wants to express the deepest condolences to all his family and friends through this tough time. I can only imagine how hard this must be for the band right now performing on the 70000tons of Metal cruise....fight on in heaven, Mark, you are the Warrior!!
"Valor pleases you, Crom...so grant me one request. Grant me revenge! And if you do not listen, then to HELL with you!"
Bin echt getroffen. Für mich persönlich sind RIOT und somit auch Mark Reale viel bedeutsamer, als z.B. Ronnie Dio. Der Kauf und das erste Hören der "Fire Down Under", vor über 30 Jahren, war der prägenste Moment in meinem Dasein als Musik-Fan. Guy Speranzas Ausstieg und späterer Tod waren da schon sehr harte Kost und nun geht mit Mark DAS Urgestein "meiner" RIOT. Puh...
Schei... ich hab mich zwar nie übermäßig mit der Band beschäftigt, aber das ist wirklich ein rießen Verlust. Dass ich dann gleichzeitig lesen muss, dass Guy und Rhett schon länger verstorben sind und das voll an mir vorbeigegangen ist macht die Sache irgendwie noch tragischer.
Hoffentlich bekommt ihr alle da oben die Anerkennung, die euch gebĂĽhrt!
- The sound was so big I swear it created a new fjord behind us. -
Ganz, granz traurig - meine Plattensammlung und meine Konzertbesuchserinnerungen wären ohne Mark Reale wesentlich langweiliger, melodieärmer und eintöniger.