Witchfinder General

Schreibt euch die Finger wund ĂĽber das groĂźe Thema "Metal" - ĂĽber neue Platten, neue Bands, Konzerte etc.

Moderator: Loomis

Beitragvon Hugin » 15. November 2006, 18:35

Nov. 13th 2006 - THE BAND HAVE REFORMED AND ARE RECORDING AGAIN!!!

They are presently holding auditions for the role of a new singer to replace Zeeb Parkes!

Derm, Rod and Phil are back together and it's official. They start recording 2 tracks next weekend with a view to doing the third album. The band are currently looking for a vocalist to replace Zeeb.

We have been asked so many questions about what has happened to Zeeb Parkes?
The name Zeeb Parkes was invented purely for the band. When the band split, Zeeb Parkes ceased to be. The character behind Zeeb Parkes who wishes to keep his identity anonymous has moved on to other things.

Phil - "It is no secret that the friendship between Zeeb and myself has finished. Looking back Zeeb was an inspiration to us all and I have some great and happy memories of him, so many that I could write a bestseller about it! But Zeeb is into other things now and I wish him all the best."

"We are back together hopefully to record the 'elusive' third album. There may even be a track including the first rhythm section of Steve and Toss, if they can be forced out of retirement ha! ha! This is a small thanks to everyone who has stood by the band. The guys have no plans to ever play live again but at least new material is on its way."

----------------------------------------------------------------------

So there you have it folks. All our pestering and support has finally paid off. The lads are reforming and RECORDING!!! I can't even tell you how excited I am about this.

Cheers and thanks to everyone who has visited this site and shown their support for Witchfinder General and each other. This is all your doing. Thank you all very very much.

Liam

<a href='http://www.witchfindergeneral.net/' target='_blank'>http://www.witchfindergeneral.net/</a>
"It takes a thousand fans from any other band to make one Manowarrior!"
- Sir Dr. Joey DeMaio, 2012

Primitivsoundkunst: http://www.morbid-alcoholica.com/

2016 A.Y.P.S. = 0 A.R.C.U.
Hugin
Leather Lucifer

Beitragvon Ulle » 15. November 2006, 19:50

Wo wir da schon mal dabei sind und ich mir schon ewig die beiden Alben zulegen wollte: Gibt's da verschiedene Versionen, bzw. bessere und schlechtere? Da ja auch die eine oder andere Single veröffentlicht wurde, evtl. auch mit diesen als Bonus?
Ulle
Sacred Metal-Legende

Beitragvon Storming the Gates » 15. November 2006, 19:58

Ulle hat geschrieben: Wo wir da schon mal dabei sind und ich mir schon ewig die beiden Alben zulegen wollte: Gibt's da verschiedene Versionen, bzw. bessere und schlechtere? Da ja auch die eine oder andere Single veröffentlicht wurde, evtl. auch mit diesen als Bonus?

Soweit ich weiß gibt es nur die Heavy Metal Records Versionen, die haben leider keine Bonustracks, dafür aber einen schönen Pappschuber.

Was ist denn mit dir los? - Lernst du langsam die VorzĂĽge der NWOBHM kennnen??? :D :P :D
TOP 5 2020
1. Hittman – Destroy All Humans
2. Glacier – The Passing Of Time
3. Stälker – Black Majik Terror
4. Cirith Ungol – Forever Black
5. Megaton Sword – Blood Hails Steel
Storming the Gates
Django

Beitragvon Ernie » 15. November 2006, 20:22

Da fehlt mir auch immer noch das zweite Album. Ist das ähnlich stark wie das erste? Das NWOBHM-Buch vom IP war ja IIRC seinerzeit nicht so begeistert...
I guess we never sold out, so we were never really in
I wouldn't change the way it was, the places I have been...
Demon, 1989
Ernie
JOHN ARCH

Beitragvon Storming the Gates » 15. November 2006, 20:38

Ernie hat geschrieben: Da fehlt mir auch immer noch das zweite Album. Ist das ähnlich stark wie das erste? Das NWOBHM-Buch vom IP war ja IIRC seinerzeit nicht so begeistert...

Friends of Hell war nicht ganz so stark wie Death Penalty, aber missen möchte ich sie auch nicht.
TOP 5 2020
1. Hittman – Destroy All Humans
2. Glacier – The Passing Of Time
3. Stälker – Black Majik Terror
4. Cirith Ungol – Forever Black
5. Megaton Sword – Blood Hails Steel
Storming the Gates
Django

Beitragvon morpheus_ahrm » 16. November 2006, 08:52

Tja, da bin ich mal gespannt, ob das ohne den markanten Originalsänger funktionieren kann, totzdem - welcome back!
In the days of darkness...
morpheus_ahrm
Villain-EP-Original-Besitzer

Beitragvon Ulle » 16. November 2006, 10:42

Soweit ich weiß gibt es nur die Heavy Metal Records Versionen, die haben leider keine Bonustracks, dafür aber einen schönen Pappschuber.

Was ist denn mit dir los? - Lernst du langsam die VorzĂĽge der NWOBHM kennnen???   

Eigentlich nicht mal so langsam, ich hab' halt zwischendurch immer mal eine kleine NWoBHM-Phase und brauche dann Futter :D
Ulle
Sacred Metal-Legende

Beitragvon Holy Mighty Stormwitch » 18. November 2006, 15:18

Death Penalty ist Kult! Bin ja mal gespannt, ob man die Jungs nächstes Jahr auch mal live bewundern kann...
Na vrh brda vrba mrda
Holy Mighty Stormwitch
Metalizer

Beitragvon TWOS » 18. November 2006, 18:40

Holy Mighty Stormwitch hat geschrieben:Death Penalty ist Kult!

Definitiv. Hab gestern Abend noch mal in die Platte reinhören können...ganz starker Stoff, die muss unbedingt her.
Und die sollen mal auf's KIT kommen, falls sie live noch was drauf haben.
“Amarth vín teithannen: magol a amath, men ennin gwanno bo dagorlad.”

"When the men from Yamna came, riding from the Eastern plains..."
TWOS
METAL GOD

ZurĂĽck zu Heavy Metal Universe